tisdag 8 december 2009

Träningsvärken gömde sig

Igår tränade jag ett gympass där jag bland annat testade Dragon Flag-övningen som jag hittade på Reclaim the Gym-bloggen. Riktigt jobbig övning för hela kroppen, men jag kände allra mest i övre delen av magen.



Blev lite besviken idag när jag vaknade och inte hade träningsvärk i magen.
På eftermiddagen idag så tog jag ut min friskvårdstimma.

Värmde upp med 1000 m rodd och körde lite handståenden och andra övningar i Parallettes. Då började jag känna att magen hade tränat igår, men det var först när jag sedan hämtade jag mina ringar som jag kände av magen ordentligt. Skulle "bara" göra lite armhävningar med händerna i ringarna, men då kändes det rätt rejält i övre delen av magen (vid nedre revbenen). Fortsatte träna på dipsen i ringarna. Blev lite andra tricepsövningar och några ryggövningar. La faktiskt in lite stretch av Latissimus också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar