söndag 22 november 2009

Njoykonvent

Igår hade vi interkonvent på Njoy. Det kom instruktörer från Täby och Karlstadsanläggningen till oss i Örebro.

Det var ett svårt val vad man skulle börja med. Har inte kört Anna och Niklas Teamaerobicdanspass när de haft det och tror att det är riktigt bra, men jag var mer sugen på Functional Moves (och mer nytta av det). Gillar verkligen det konceptet och tror att jag kommer gå den utbildningen i framtiden. Nenne, från Täby, som höll passet, var riktigt duktig och inspirerande. En riktigt bra start på dagen.


Andra passet var ett Pilatespass. Då jag nyss utbildat mig till Pilatesinsturktör, så var jag riktigt taggad inför detta pass. Pratade lite med instruktören innan passet och det visade sig att hon gått samma utbildning som mig.

Men när passet väl började, så kändes det som om vi hade gått två helt olika utbildningar för det var så många saker som hon sa som jag inte tyckte stämde. Då det jag inte gillade med detta pass blev en väldigt lång text så kommer den i ett separat inlägg.

Sedan bjöds det på en god pastasallad med kyckling.

Sedan hade Cilla en inspirerande Coreboll-klass. Gillar verkligen hur hon pratar i bilder och känslor när hon beskriver övningarna, även om jag tror att vissa inte alls gillar det upplägget. Innan passet så sa hon att hon hämtat mycket inspiration från mina klipp på Youtube. Menade att jag var balansbollskungen (alltid kul med lite beröm). Men jag fick massor av ny inspiration på övningar också. Gjorde bl.a. huvudstånde (glömde kameran i omklädningsrummet under passet, så Cilla posade efter passet istället).

Efter att ledningen pratat lite om företags- och viktminskningsprogrammet som de tagit fram så var det dags för dagens sista pass.
Afrodans med Frida och Ulrika (gruppträningschefen på Njoy).
Vi var inte så mycket folk kvar, men efter uppvärmningen så fick de verkligen igång oss deltagare. Ulrika är duktig, men Frida är så väldigt inspirande instruktör som ger massor av energi. Har haft henne med på mina Aeroflowkonvent och var jättenöjd med henne.




Vi slutade dagen lite tidigare än planerat så jag tog fram min 20 kg´s kettlebell som jag har på Njoy. Körde 110 snatches på 5 min. Blir fortfarande rätt slut i underarmarna, men känns som om det blir bättre och bättre. Gjorde också lika många på höger som vänster (brukar göra fler på höger).

2 kommentarer:

  1. Minispisen kommer snart komma ut på en hemsida där du kan beställa en. Hemsidan är klar om ungefär 1-2 veckor. Jag kan meddela dig då så kan du gå in och titta.
    Haft en bra helg? Matilda

    SvaraRadera
  2. Får nog göra min tur till Örebro snart och kanske verka av ett bloggträningspass med de Örebro bloggare som jag känner där :).

    SvaraRadera