tisdag 17 november 2009

Intervalltimer


När jag var på Allt för hälsa mässan, så införskaffade jag en Gymboss intervalltimer. En riktigt bra pryl som jag redan haft mycket nytta av.

Med den kan man ställa in upp till två olika intervaller och hur många gånger man skall köra dem.
Kanonbra till tabataintervaller (20-10) och annan intervallträning. Man kan välja om man vill att den skall pipa eller vibrera (eller båda) när man skall byta.
Jag har använt den när jag kör kettlebell, eftersom jag då inte har klocka på mig.
Förra gången jag hade min box-klass så använde jag den. Eftersom vi då var ojämnt antal och att jag då fick vara med den som var över, så gjorde den att jag kunde veta att jag körde ungefär lika länge per person (svårt att kolla på klocka när man håller mitsar). I vanliga fall har jag förinspelad musik med rätt längd på låtarna, men jag har inte gjort några nya låtar på länge, så nu är det roligare att bara köra någon ny aerobic-skiva istället.

Den går att använda som vanligt stoppur också

Nackdelarna som jag hittat är att displayen inte är upplyst och att den inte stänger av sig själv efter ett tags inaktivitet.

Finns att köpa på Kettlebells.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar