onsdag 21 oktober 2009

Tävling - Vinn boken Träna med kettlebells

Tävlingen avslutad. Vinnare blev Jessie.

Jag har fått ett exemplar av den nya boken Träna med Kettlebells av Linus Johansson.
Den är utgiven av Miro förlag. Jag har även fått ett exemplar som jag skall recensera, så när jag läst ut den så kommer det ett inlägg om boken. Men det är en av de få böckerna på svenska om Kettlebellträning. Vet att Eleiko tagit fram ett häfte om kettlebellträning.

För att kunna vinna boken skall du ange en annan titel som Miro förlag gett ut i en kommentar under detta inlägg. Ange för mig om du gjort något av följande för att få en extra lott i lottningen.
Du är registrerad som följare eller registrerad på bloglovin för denna blogg, så får du en extra lott. Lägger du ut en länk på din blogg/hemsida eller mailar 5 personer (+mig) om denna tävling så får du också en lott till.
Tävlingen pågår fram till den 1 november och vinnaren presenteras här och på vinnarens blogg/mail.
(om jag inte fått svar från vinnaren med en adress inom 2 veckor, så lottar jag ut boken till någon annan)

Boken finns att köpa på bl.a. Kulturbutik för 175 kr och på Adlibris för 196 kr.
Desutom kan jag tipsa om att kulturbutik har en kampanj som går ut på att om du handlar för 100 kr så får du en gratis bok, för 200 kr så får du två gratis böcker osv. upp till sex böcker. Men för att kunna delta i kampanjen så måste du ha minst en musik-CD med i din kundvagn.

Träna med Kettlebells
Kettlebells - det nygamla träningsredskapet från Ryssland är hetare än någonsin.
Nu vill alla träna funktionellt och få en stark och smidig kropp. Järnkulorna med handtag är det perfekta redskapet för att träna styrka i rörelse.
Kettlebells används i svingande övningar som ofta tränar hela kroppen samtidigt: en väldigt komplett och effektiv träningsform. Det räcker med en halvtimme för att få en
ordentlig genomkörare!
Nu kommer den första boken på svenska om den här uppskattade träningsformen.
Boken innehåller allt du behöver veta för att komma igång med kettlebellträning, inklusive 17 olika träningsprogram för alla tänkbara behov: för dig som vill koncentrera dig på mage, ben eller överkropp, för tillfällen när du har ont om tid och när du vill utmana konditionen.

Om författaren
Författaren Linus Johansson är sjukgymnast och personlig tränare. Han säger så här:
Kettlebellkulorna passar perfekt in i mitt sätt att se på träning. Fullständiga och naturliga helkroppsrörelser och massor med bålstabilitetsträning. Jag använder dem till såväl ryggpatienter som elitsatsande idrottare. Alla kan ta dem till sig.

Fotograf: Mikael Gustavsen

11 kommentarer:

  1. Jag gillar den boken. Synd bara att jag inte har kettlebells här. Men vissa övningar funkar helt ok med hantlar. Inte helt perfekt men vad gör man ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tipsade om tävlingen. Jag har skrivit ett inlägg om tävlingen här

    http://molnboanna.blogg.se/2009/october/vinn-boken-trana-med-kettlebells.html

    SvaraRadera
  3. Åh vilken bra bok! Jag vill gärna vara med och tävla! =) En annan titel som Miro förlag gett ut är "Våga yoga av Josephine Selander".

    Har lagt till din blogg på bloglovin och länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/october/vinn-boken-trana-med-kettlebells.html#comment

    Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

    Hoppas på tur!
    /Jessica

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med i tävlingen. Vinner jag blir boken en uppskattad julklapp!

    En annan bok som de har gett ut är Stark, glad, gravid - träning för dig som väntar barn.

    Har länkat i tävlingsbloggen:

    Stark, glad, gravid - träning för dig som väntar barn

    SvaraRadera
  5. jag vill vara med i tälingen. en annan titel är "Stark, glad, gravid - träning för dig som väntar barn" har lagt till dig på blogglovin och länkat tävlingen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/october/bok-7.html

    mail: litenmentuff@live.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill delta! En annan bok ge gett ut heter "Stark, glad, gravid - träning för dig som väntar barn".
    Jag har ingen blogg, men e-mailen är santtu_nyberg@hotmail.com.
    Nu håller jag mina tummar!

    SvaraRadera
  7. Jag vill tävla och boken:
    Bättre golfare med pilates nämner jag som golfare ;)
    Har ingen blogg men mail
    annmi.eriksson@hotmail.com

    Mvh Micke

    SvaraRadera
  8. Jag är verkligen sugen på den här boken då planen är mer kettlebellsträning . Då måste jag självklart nämna min kära sambos kollegas bok Bättre golfare med pilates! Jag kommer definitivt att följa den här bloggen.

    SvaraRadera
  9. Trevligt att upptäcka din blog!
    Jag måste lära mig allt om kettlebells, så vänligen inkludera mig i utlottningen :-)

    SvaraRadera
  10. Jag vill vara med i tävlingen! En annan bok som förlaget ger ut är "Våga Yoga".

    SvaraRadera
  11. Nu har jag dragit vinnaren (Använde random.org för att slumpa fram vinnaren)

    Vinnare blev Jessie

    Grattis

    SvaraRadera