lördag 5 september 2009

Kanonbra morgon med Step.

Idag gick jag upp så att jag hann till Steppen 10.00. Visste att Kattis skulle vicka istället för Annika. Det var länge sedan jag gick på Kattis pass (som alltid brukar vara kanon), så jag var peppad som tusen. Tyvärr så var hon sjuk och Karro fick hoppa in istället (de hade visst ringt in henne imorse. Hon var rätt nervös, men jag tyckte att hon gjorde ett kanonbra pass. Ljudet på micken var lite låg, men det ändrade vi på. Jätteroligt pass och liksom alla Dubergare så hade hon jättebra teknik med betämda rörelser. Blev en kanonstart på dagen. Sedan hade jag tänkt att styrketräna direkt efter passet, men fastnade i olika samtal i ca 30 min. Sedan var det bara att sätta sig på cykeln för att bli varm igen. Idag blev det ben (måste ju köra det oftare om jag inte skall få träningsvärk varje gång), bröst och axlar. Testade lite nya övningar för axlarna. Funderar på att göra en film med olika förslag på hur man kan variera sin axelträning, men det finns en övning som jag gjorde när jag höll på med gymnastik som jag skulle vilja ha med, men jag märkte att styrkan och tekniken inte var som förr. Men om några veckor så skall den nog sitta också.

Jag hann också iväg till Netonnet och inhandlade en 250 Gb bärbar hårddisk. För nu vill jag kunna redigera de filmer som jag har på videokameran (och de tar så stor plats).

Avslutar med en lite film om underground training från KettlebellStockholm. Hade jag bott i Stockholm hade jag nog bokat in en PT-timma där och fått testa alla roliga undergroundredskap som de har. Men kanske kan ta det när man besöker Stockholm någongång.

3 kommentarer:

  1. måste testa step ngn dag!

    o kan du snälla ta bort verifieringskoden? det är jätteirriterande när man ska kommentera! :(

    SvaraRadera
  2. Får inte länken att funka :(

    *håller med föregående kommentator angående verifieringskoden*

    SvaraRadera
  3. Hej hopp!
    Då testar vi att ta bort spamfiltret. Vill ju göra det så lätt som möjligt för mina läsare :)

    Fixat länken (hade glömt http:// före länknamnet och då blev det lite fel.

    SvaraRadera