onsdag 26 augusti 2009

Frukosttips

Själv äter jag Naturell youghurt 0,5% tillsammans med en egenkomponerad musli.
Dessutom äter jag ett hårdkokt ägg och till det brukar det bli ett glas med vatten med C-vitamin (brustablett).
Oftast tar jag några kapslar fiskolja också för att få i mig omega-3

Muslin gör jag av
AXA Grynblandning
Havre & Quinoa från Frebaco
Hela linfrön från Risenta (ej för mycket. Se tidigare blogartikel)
Pumpakärnor från Risenta
Solroskärnor naturella från Risenta
Ibland krossar jag sötmandel och har i också.

Många kan tycka att Naturell Youghurt inte är tillräckligt söt. Själv löser jag det genom att blanda i proteinpulver med vaniljsmak, då får du dessutom lite mer protein i frukosten. Andra tips är att blanda i frukt som t.ex. torkad aprikos, färska ananasbitar, färsk honungsmelon eller banan (ger i och för sig mer kalorier, men också vitaminer och andra bra ämnen, vilket inte socker gör).


2 kommentarer:

  1. Har du provat fröstekta ägg? En mättande favvo.

    Torrosta pumpaför och solrosför i stekpannan till de precis börjar få lite färg. knäck över ett eller två ägg och låt dem stecka ovanpå fröna på låg värme. De ska inte vändas utan steka på ena sidan till de stelnat. Salt och peppar efter önskan. MUMS! funkar även bra som "energikaka" på långpassen....

    SvaraRadera
  2. Tackar! Skall nog testa det nu när jag kör paleo.

    SvaraRadera